• D

    ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ

    2013 - 2018
    Doktora

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ BİLİM DALI/YABANCI DİLLER EĞİTİMİ ANA BİLİM DALI

    Tez Adı: Full-range leadership in language classrooms, leadership outcomes and effects on learner autonomy: A mixed methods study
  • Y

    ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ

    2009 - 2011
    Yüksek Lisans

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ BİLİM DALI/YABANCI DİLLER EĞİTİMİ A.B.D. TEZLİ Y.L.

    Tez Adı: First and second year students’xx opinions about english language course in the faculties and vocational high schools of Igdır University
  • L

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ

    2004 - 2008
    Lisans

    GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ/YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR./

    Tez Adı:
Yıl: Makale Başlığı Kapsam Yazar(lar): Dergi Adı: Cilt: Sayı: Link:
2020 INSTRUCTOR LEADERSHIP IN EFL CLASSROOMS AND THE OUTCOMES: THE EFFECTS OF TRANSFORMATIONAL AND TRANSACTIONAL LEADERSHIP STYLES Uluslararası ERDEL DİDEM, TAKKAÇ MEHMET TEFLIN Journal 31 1 http://www.teflin.org/journal/index.php/journal/article/view/904/326
2015 Evaluating English Language Course in a Turkish University The Students Perspectives Uluslararası ERDEL DİDEM,AKALIN SUNA Journal of Educational and Instructional Studies in the World 5 4
2019 The Relationship Between Teacher Classroom Leadership and Learner Autonomy: The Case of EFL Classrooms Ulusal ERDEL DİDEM,TAKKAÇ MEHMET Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi 8 3
2020 Teacher leadership inside the classroom: Implications for effective language teaching Uluslararası ERDEL DİDEM, TAKKAÇ MEHMET International Journal of Curriculum and Instruction 12 http://ijci.wcci-international.org/index.php/IJCI/article/view/340/148
Yıl: Bildiri Başlığı Kapsam: Yazar(lar): Etkinlik Adı: Link:
2020 Eleştirel düşünme becerileri üzerine sistematik literatür incelemesi Uluslararası SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU, ERDEL DİDEM ISPEC Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi https://f6190cd2-9e5f-4edc-8750-76612352d015.filesusr.com/ugd/614b1f_2e187fba420f4693bbfbded73e88d932.pdf
2020 Türkiye'de öz düzenlemeli çevrimiçi öğrenme araştırmalarındaki eğilimler Uluslararası ERDEL DİDEM, SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU ISPEC Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi https://f6190cd2-9e5f-4edc-8750-76612352d015.filesusr.com/ugd/614b1f_2e187fba420f4693bbfbded73e88d932.pdf
2019 Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ve Öğretmen Liderliği İlişkisi: Iğdır İli Örneği Uluslararası ERDEL DİDEM,SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU VIth International Eurasian Educational Research Congress
2019 Highlighting Research Trends in Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) in ELT Uluslararası ERDEL DİDEM Boğaziçi University School of Foreign Languages 2nd ELT Conference
2019 Öğretmenlerin Eğitimde Teknoloji Entegrasyonuna Yönelik Özyeterlik Düzeyleri ve Görüşleri: Iğdır İli Örneği Uluslararası SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU,ERDEL DİDEM VIth International Eurasian Educational Research Congress
2019 Teacher Leadership Inside the Classroom: Implications for Effective Language Teaching. Uluslararası ERDEL DİDEM,TAKKAÇ MEHMET 5th International Conference on Lifelong Education and Leadership for all
2017 Language learning strategies: a literature review of definition, classification and instruction Uluslararası ERDEL DİDEM,TAKKAÇ MEHMET II. International Igdir Symposium
2014 How motivated are Turkish EFL learners to communicate in a global context Uluslararası ERDEL DİDEM,YILDIZ HANDAN 47th Annual Meeting of BAAL
2014 Learning styles of Turkish high school students and the effects of gender and school type on their preferences Uluslararası ERDEL DİDEM 4th International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics and International Forum on Cognitive Linguistics
2013 Learner beliefs and the effects of age gender region and academic unit Uluslararası ERDEL DİDEM 16th International INGED ELT Conference
Yıl Kitap Adı Bölüm: Katkı Düzeyi:
2021 Empowering Education: Research, Theory and Practice Technological Pedagogical Content Knowledge and Teacher Leadership: The Case of Igdir Province Bölüm(ler)
2021 Empowering Education: Research, Theory and Practice Teachers’ Self-Efficacy Levels and Opinions towards Technology Integration in Education: The Case of Iğdır Province Bölüm(ler)
Yıl Tez Adı Yazar: Tür: Durum:
Akademik Yıl Ders Adı Eğitim Düzeyi:
2021-2022 İngilizce Okuma Becerileri Hazırlık
2021-2022 İngilizce Yazma Becerileri Hazırlık
2019-2020 İleri Sözlü Beceriler II Lisans
2021-2022 İleri İngilizce Yazı Becerileri I Lisans
2014-2015 Yabancı Dil II Lisans
2011-2012 Yabancı Dil II Lisans
2010-2011 Yabancı Dil II Lisans
2015-2016 Yabancı Dil II Lisans
2012-2013 Yabancı Dil II Lisans
2017-2018 Yabancı Dil II Lisans
2013-2014 Yabancı Dil II Lisans
2012-2013 Yabancı Dil I Lisans
2013-2014 Yabancı Dil I Lisans
2018-2019 Yabancı Dil I Lisans
2011-2012 Yabancı Dil I Lisans
2014-2015 Yabancı Dil I Lisans
2015-2016 Yabancı Dil I Lisans
2019-2020 İleri İngilizce Dilbilgisi Lisans
2010-2011 Yabancı Dil I - II Lisans
2009-2010 Yabancı Dil I - II Lisans
Ders Adı 1. Hafta: 2. Hafta: 3. Hafta: 4. Hafta: 5. Hafta: 6. Hafta: 7. Hafta: 8. Hafta: 9. Hafta: 10. Hafta: 11. Hafta: 12. Hafta: 13. Hafta: 14. Hafta:
Proje Adı Görev: Tür:
Patent Adı Buluş Sahipleri: Kategori: Kapsam:
Yıl Ödül Adı Kurum: Tür: Açıklama:
Kurum Durum
İNGİLİZCE EĞİTİMİ DERNEĞİ (INGED) Üye
INTERNATIONAL ASSOCIATION OF TEACHERS OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE (IATEFL) Üye
BRITISH ASSOCIATION FOR APPLIED LINGUISTICS (BAAL) Üye
İNGİLİZCE EĞİTİMİ DERNEĞİ (INGED) Üye
Tarih Görev Birim: Bitiş Tarihi:
2019 Anabilim Dalı Başkanı IĞDIR ÜNİVERSİTESİ 2020
2019 Bölüm Başkanı IĞDIR ÜNİVERSİTESİ 2020