arzu-sonmez-eryasar.jpg

Dr. Öğr. Üye.

Arzu SÖNMEZ ERYAŞAR



E-posta Telefon
(0476) 223 00 10 | 3270
Akademik Linkler Sosyal Linkler
  • D

    AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ

    2011 - 2013
    Doktora

    FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİM (DR)/

    Tez Adı: Fen bilimleri öğretmenlerinin epistemolojik inanç sistemleri ve sosyobilimsel konular hakkında yaptıkları öğretimler arasındaki ilişkilerin belirlenmesi
  • D

    BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ

    2013 - 2015
    Doktora

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (DR)/

    Tez Adı: Fen bilimleri öğretmenlerinin epistemolojik inanç sistemleri ve sosyobilimsel konular hakkında yaptıkları öğretimler arasındaki ilişkilerin belirlenmesi
  • D

    ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ

    2013 - 2015
    Doktora

    EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (DR)/

    Tez Adı: Fen bilimleri öğretmenlerinin epistemolojik inanç sistemleri ve sosyobilimsel konular hakkında yaptıkları öğretimler arasındaki ilişkilerin belirlenmesi
  • Y

    AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ

    2009 - 2011
    Yüksek Lisans

    FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/

    Tez Adı: Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının GDO'lu besinler hakkındaki bilgiler, risk algıları, tutumları ve böyle bir konunun öğretimine yönelik öz yeterlilikleri
  • L

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ

    2005 - 2009
    Lisans

    KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ/FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İÖ)/

    Tez Adı:
  • L

    İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ

    2019 -
    Lisans

    AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ/SOSYOLOJİ PR. (AÇIKÖĞRETİM)/

    Tez Adı:
  • L

    İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ

    2019 -
    Lisans

    AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ/SOSYOLOJİ PR. (AÇIKÖĞRETİM)/

    Tez Adı:
Yıl: Makale Başlığı Kapsam Yazar(lar): Dergi Adı: Cilt: Sayı: Link:
2022 The coherence between epistemologies and SSI teaching: A multiple-case study with three science teachers Uluslararası SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU, KILINÇ AHMET Science & Education 2 30 https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11191-021-00200-7
2016 Factors Influencing Turkish Preservice Teachers Intentions to Use Educational Technologies and Mediating Role of Risk Perceptions Uluslararası KILINÇ AHMET,ERTMER PEGGY,BAHÇİVAN ERALP,DEMİRBAĞ MEHMET,SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU,ÖZEL RUHAN Technology and Teacher Education
2012 Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının GDO lu Besinler Konusunun Öğretimine Yönelik Öz Yeterlilikleri Bazı Psikometrik Faktörlerin Muhtemel Etkileri Uluslararası SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU,KILINÇ AHMET Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Dergisi
2017 Stickers to Facts, Imposers, Democracy Advocators, and Committed Impartialists: Preservice Science Teachers’ Beliefs About Teacher’s Roles in Socioscientific Discourses Uluslararası KILINÇ AHMET,THOMAS KELLY,EROĞLU BARIŞ,DEMİRAL ÜMİT,KARTAL TEZCAN,SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU,DEMİRBAĞ MEHMET International Journal of Science and Mathematics Education
2021 Sosyobilimsel Konular ve Öğretmenler: Türkiye’deki Tezlere Yönelik Bir Sistematik Literatür İncelemesi Ulusal SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 22 3
2016 Factors influencing Turkish preservice teachers’xx intention to use educational technologies and the mediating role of risk perceptions Uluslararası KILINÇ AHMET,Ertmer Peggy,BAHÇİVAN ERALP,DEMİRBAĞ MEHMET,SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU,ÖZEL RUHAN Journal of Technology and Teacher Education
2014 Preservice Science Teachers Belief Systems about Teaching a Socioscientific Issue Uluslararası KILINÇ AHMET,AFACAN ÖZLEM,POLAT DİLBER,DEMİRCİ GÜLER MUTLU PINAR,YILDIRIM KASIM,DEMİRAL ÜMİT,EROĞLU BARIŞ,KARTAL TEZCAN,SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU,İŞERİ BÜŞRA,GÖRGÜLÜ ÖZKAN Journal of Turkish Science Education
2022 Exploring pre-service pre-school teachers’ perceptions of the nature of science: A qualitative study Uluslararası TANIK ÖNAL NAGİHAN, SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU Journal of Teacher Education and Lifelong Learning 4 2
Yıl: Bildiri Başlığı Kapsam: Yazar(lar): Etkinlik Adı: Link:
2021 Türkiye’de Bilimin Doğası ve Fen Eğitimi Üzerine Gerçekleştirilen Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi Uluslararası SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU VIII th International Eurasian Educational Research Congress (EJER) https://drive.google.com/file/d/15gitwJtkizFFWboRGTy7r4drJYquHCeq/view
2020 Eleştirel düşünme becerileri üzerine sistematik literatür incelemesi Uluslararası SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU, ERDEL DİDEM ISPEC Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi https://f6190cd2-9e5f-4edc-8750-76612352d015.filesusr.com/ugd/614b1f_2e187fba420f4693bbfbded73e88d932.pdf
2020 Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerine Sistematik Literatür İncelemesi Uluslararası SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU,ERDEL DİDEM ISPEC 4th International Conference on Social Sciences Humanities 2020
2020 Türkiye’de Öz Düzenlemeli Çevrim İçi Öğrenme Araştırmalarındaki Eğilimler Uluslararası ERDEL DİDEM,SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU ISPEC 4th International Conference on Social Sciences Humanities 2020
2020 Sosyobilimsel konular ve öğretimi üzerine sistematik literatür incelemesi Uluslararası SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU V.International Eurasian Educational Research Congress 2020
2020 Türkiye'de öz düzenlemeli çevrimiçi öğrenme araştırmalarındaki eğilimler Uluslararası ERDEL DİDEM, SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU ISPEC Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi https://f6190cd2-9e5f-4edc-8750-76612352d015.filesusr.com/ugd/614b1f_2e187fba420f4693bbfbded73e88d932.pdf
2019 Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ve Öğretmen Liderliği İlişkisi: Iğdır İli Örneği Uluslararası ERDEL DİDEM,SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU VIth International Eurasian Educational Research Congress
2019 Öğretmenlerin Eğitimde Teknoloji Entegrasyonuna Yönelik Özyeterlik Düzeyleri ve Görüşleri: Iğdır İli Örneği Uluslararası SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU,ERDEL DİDEM VIth International Eurasian Educational Research Congress
2018 A Learning and Teaching Framework for SSI-Based Science Education: Study of a Delphi with Science Teachers Uluslararası ÇALIŞKAN Şule, İREZ OSMAN SERHAT, KILINÇ AHMET, HAN TOSUNOĞLU ÇİĞDEM, DEMİRBAĞ MEHMET, YILMAZ ŞİRİN, SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU, ÖZHAN Muhammed Muzaffer, GÜNGÖR SEMA NUR, KÖYLÜ Zeynep Neslihan 13. International Balkan Education and Science Congress
2018 Sosyobilimsel Konuların Öğretimine Yönelik Bir Öğrenme ve Öğretme Çerçevesi: Fen Bilimleri Öğretmenleri ile Bir Delphi Çalışması Uluslararası ÇALIŞKAN ŞULE,İREZ OSMAN SERHAT,KILINÇ AHMET,HAN ÇİĞDEM,DEMİRBAĞ MEHMET,YILMAZ ŞİRİN,SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU,ÖZHAN MUHAMMED MUZAFFER,GÜNGÖR SEMANUR 13th International Balkan Education and Science Congress https://drive.google.com/file/d/1dgGJjkIsceCOnWfaOAOPnFdIUVA0sLWx/view
2018 Sosyobilimsel Konuların Öğretimine Yönelik Bir Öğrenme Ve Öğretme Çerçevesinin Geliştirilmesi: Fen Bilimleri Öğretmenleri İle Bir Delphi Çalışması Ulusal ÇALIŞKAN ŞULE, İREZ OSMAN SERHAT, KILINÇ AHMET, HAN TOSUNOĞLU ÇİĞDEM, DEMİRBAĞ MEHMET, YILMAZ ŞİRİN, SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU, ÖZHAN MUHAMMED MUZAFFER, GÜNGÖR SEMANUR, KÖYLÜ ZEYNEP NESLİHAN 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK)
2017 Towards developing a learning and teaching framework for ssı-based science education: Results of a delphi study Uluslararası İREZ OSMAN SERHAT, KILINÇ AHMET, HAN TOSUNOĞLU ÇİĞDEM, ÇALIŞKAN Şule, DEMİRBAĞ MEHMET, YILMAZ ŞİRİN, SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU, ÖZHAN Muhammed Muzaffer, GÜNGÖR SEMA NUR, KÖYLÜ Zeynep Neslihan European Science Education Research Association Conference (ESERA)
2017 The Development of a Learning and Teaching Framework for SSI-Based Science Education Uluslararası SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU, KILINÇ AHMET, İREZ OSMAN SERHAT, YILMAZ ŞİRİN, DEMİRBAĞ MEHMET, HAN TOSUNOĞLU ÇİĞDEM, GÜNGÖR SEMA NUR, ÖZHAN Muhammed Muzaffer, ÇALIŞKAN Şule, KÖYLÜ Zeynep Neslihan International History, Philosophy, and Science Teaching Group Biennal Conference
2017 Scientists’ belief systems framing their thinking and decisions about socioscientific issues: Pedagogical implications for SSI-based science education Uluslararası KILINÇ AHMET, İREZ OSMAN SERHAT, DEMİRBAĞ MEHMET, YILMAZ ŞİRİN, SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU, HAN TOSUNOĞLU ÇİĞDEM, GÜNGÖR SEMA NUR, ÖZHAN Muhammed Muzaffer, ÇALIŞKAN Şule, KÖYLÜ Zeynep Neslihan European Science Education Research Association Conference (ESERA)
2017 Scientists’ belief systems framing their thinking and decisions about socioscientific issues: Pedagogical implications for SSI-based science education Uluslararası KILINÇ AHMET,İREZ OSMAN SERHAT,DEMİRBAĞ MEHMET,YILMAZ ŞİRİN,SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU,HAN ÇİĞDEM,GÜNGÖR SEMANUR,ÖZHAN MUHAMMED MUZAFFER,ÇALIŞKAN ŞULE,KÖYLÜ ZEYNEP NESLİHAN European Science Education Research Association
2017 Towards Developing A Learning And Teaching Framework For SSI-Based Science Education: Results Of A Delphi Study Uluslararası KILINÇ AHMET,İREZ OSMAN SERHAT,HAN ÇİĞDEM,ÇALIŞKAN ŞULE,DEMİRBAĞ MEHMET,YILMAZ ŞİRİN,SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU,GÜNGÖR SEMANUR,KÖYLÜ ZEYNEP NESLİHAN European Science Education Research Association
2017 The Development of A Learning And Teaching Framework For SSI Based Science Education Uluslararası SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU,KILINÇ AHMET,İREZ OSMAN SERHAT,YILMAZ ŞİRİN,DEMİRBAĞ MEHMET,HAN ÇİĞDEM,GÜNGÖR SEMANUR,ÖZHAN MUHAMMED MUZAFFER,ÇALIŞKAN ŞULE,KÖYLÜ ZEYNEP NESLİHAN 14th International History, Philosophy and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference
2016 Sosyobilimsel Konuların Öğretimine Yönelik Öğrenme ve Öğretme Çerçevesi Ulusal KILINÇ AHMET, İREZ OSMAN SERHAT, ERDOĞAN Mehmet, DEMİRBAĞ MEHMET, SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU, YILMAZ ŞİRİN, GÜNGÖR SEMA NUR, ÖZHAN Muhammed Muzaffer I. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi
2015 Preservice teachers intentions to use educational technologies The mediating role of risk perceptions Uluslararası ERTMER PEGGY,KILINÇ AHMET,BAHÇİVAN ERALP,DEMİRBAĞ MEHMET,SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU,ÖZEL RUHAN American Educational Research Association
2015 Exploring a science teacher s epistemic belief system and socioscientific discourse the relationships and the barriers Uluslararası SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU,KILINÇ AHMET National Association for Research in Science Teaching
2014 Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının GDO lu Besinlerin Öğretimi Sırasında Alacakları Roller Ulusal DEMİRAL ÜMİT,KARTAL TEZCAN,KILINÇ AHMET,SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU,AFACAN ÖZLEM,POLAT DİLBER,DEMİRCİ GÜLER MUTLU PINAR,YILDIRIM KASIM,EROĞLU BARIŞ XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
2012 Fen ve Biyoloji Öğretmenleri Sosyobilimsel konulara ve bu konuların öğretimine nasıl yaklaşıyor Pratikler faydalar sorunlar ve öneriler üzerine nitel bir çalışma Mini Sempozyum Fen Öğretmenleri ve Sosyobilimsel Konuların Öğretimi Ulusal POLAT DİLBER,KILINÇ AHMET,GÖRGÜLÜ ÖZKAN,KARTAL TEZCAN,DEMİRAL ÜMİT,AFACAN ÖZLEM,DEMİRCİ GÜLER MUTLU PINAR,İŞERİ BÜŞRA,SOYSAL DAVUT,SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU,TANIK NAGİHAN 10. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi
2012 Sosyobilimsel tartışmalarda öğretmen olarak hangi pozisyonu almak istersin Fen ve Teknoloji öğretmen adaylarının düşünceleri Mini Sempozyum Fen Öğretmenleri ve Sosyobilimsel Konuların Öğretimi Ulusal DEMİRCİ GÜLER MUTLU PINAR,AFACAN ÖZLEM,KILINÇ AHMET,DEMİRAL ÜMİT,POLAT DİLBER,KARTAL TEZCAN,EROĞLU BARIŞ,TANIK NAGİHAN,SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU 10. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi
2012 Öğretmen adaylarının sosyobilimsel bir konunun öğretimi ile ilgili öz yeterlilikleri ve seçecekleri öğretim metotları Mini Sempozyum Fen Öğretmenleri ve Sosyobilimsel Konuların Öğretimi Ulusal KILINÇ AHMET,SOYSAL DAVUT,İŞERİ BÜŞRA,TANIK NAGİHAN,SEYMEN HATİCE,SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU,EROĞLU BARIŞ,KARTAL TEZCAN,DEMİRAL ÜMİT,YILDIRIM KASIM,POLAT DİLBER,DEMİRCİ GÜLER MUTLU PINAR,AFACAN ÖZLEM,GÖRGÜLÜ ÖZKAN 10. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi
2012 Science teachers’ views about teaching socioscientific issues: understandings, experiences and suggestions Uluslararası KILINÇ AHMET,POLAT DİLBER,EROĞLU BARIŞ,TANIK ÖNAL NAGİHAN,DEMİRAL ÜMİT,KARTAL TEZCAN,GÖRGÜLÜ ÖZKAN,AFACAN ÖZLEM,DEMİRCİ GÜLER MUTLU PINAR,SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU National Association for Research Teaching
2010 Fen Bilgisi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Soru Sorma Becerisinin Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırılması Kırşehir Örneği Ulusal POLAT DİLBER,FİDAN MEHMET,SÖNMEZ ERYAŞAR ARZU 1.Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Yıl Kitap Adı Bölüm: Katkı Düzeyi:
2018 Fen Bilimleri Öğretimi Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Konular Bölüm(ler)
2021 Empowering Education: Research, Theory and Practice Teachers’ Self-Efficacy Levels and Opinions towards Technology Integration in Education: The Case of Iğdır Province Bölüm(ler)
2017 Fen Bilimleri Öğretimi (Yaklaşımlar ve Kazanımlar Doğrultusunda Uygulama Örnekleri) Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Konular Bölüm(ler)
2021 Empowering Education: Research, Theory and Practice Technological Pedagogical Content Knowledge and Teacher Leadership: The Case of Igdir Province Bölüm(ler)
2021 Eğitimcinin STEM Öğrenme Yolculuğu STEM Eğitiminde Sosyobilimsel Konular Bölüm(ler)
2021 Eğitimcinin STEM Öğrenme Yolculuğu STEM Kütüphanesi Bölüm(ler)
2022 Bilim Dünyasında Eğitim-II Lev Semonovich Vygotsky ve Eğitim Bölüm(ler)
Yıl Tez Adı Yazar: Tür: Durum:
Akademik Yıl Ders Adı Eğitim Düzeyi:
2021-2022 Kariyer Planlama Lisans
2021-2022 Sosyal Hizmet Kuram ve Yaklaşımları I Lisans
2021-2022 Psikoloji Lisans
2020-2021 Sosyal Hizmet Kuram ve Yaklaşımları II Lisans
2020-2021 Kariyer Planlama Lisans
2022-2023 Kariyer Planlama Lisans
2022-2023 Psikoloji Lisans
2022-2023 Sosyal Güvenlik ve Sosyal Hizmet Lisans
2022-2023 Girişimcilik Lisans
Ders Adı 1. Hafta: 2. Hafta: 3. Hafta: 4. Hafta: 5. Hafta: 6. Hafta: 7. Hafta: 8. Hafta: 9. Hafta: 10. Hafta: 11. Hafta: 12. Hafta: 13. Hafta: 14. Hafta:
Proje Adı Görev: Tür:
Fen Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konuların Öğretimi Konusunda Yetiştirilmesi: Bir Profesyonel Öğrenme Topluluğu Çalışması Araştırmacı -Tübitak 1001
FESKÖK (Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konuların Öğretimi konusunda Yetiştirilmesi: Bir Profesyonel Öğrenme Topluluğu Çalışması) Projesi Proje Koordinatörü -Tübitak 1001
Patent Adı Buluş Sahipleri: Kategori: Kapsam:
Yıl Ödül Adı Kurum: Tür: Açıklama:
Kurum Durum
International History, Philosophy, Science Teaching Group (IHPST) Üye
National Association for Research in Science Teaching (NARST) Üye
American Educational Research Association (AERA) Üye
Tarih Görev Birim: Bitiş Tarihi:
2019 Anabilim Dalı Başkanı IĞDIR ÜNİVERSİTESİ