Doç. Dr.
Yasin YİĞİT
Eğitim
-
D
SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
2016 - 2019
DoktoraSOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ (DR)/
Tez Adı: Anadolu imam hatip lisesi meslek derslerinin problem çözme becerisi kazandırması açısından fonksiyonelliği (Sivas ili örneği)
-
Y
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
2012 - 2014
Yüksek LisansSOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: Yatılı öğrencilerin dinî-ahlâkî tutumları ve din eğitimi: (Gürün 80. Yıl Yatılı Bölge Ortaokulu örneği)
-
L
ANKARA ÜNİVERSİTESİ
2006 - 2010
LisansEĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PR./
Tez Adı:
22222
Yıl: | Makale Başlığı | Kapsam | Yazar(lar): | Dergi Adı: | Cilt: | Sayı: | Link: |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2021 | Din Öğretiminin Amaçları Bağlamında Kültürel Aidiyet ve Kültürel Sorumluluk Bilinci | Ulusal | YİĞİT YASİN | Tokat İlmiyat Dergisi | 9 | 1 | http://dx.doi.org/10.51450/ilmiyat.863033 |
2018 | DİN ÖĞRETİMİ’NDE PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ KAZANMA AMACINA ERİŞİM DÜZEYİ ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK GÜVENİLİRLİK ÇALIŞMASI | Ulusal | YİĞİT YASİN | Dokuz Eylül Ünivesitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 47 | http://dx.doi.org/10.21054/deuifd.450962 | |
2020 | Anadolu İmam Hatip Lisesi Meslek Derslerinde Problem Çözme Becerisi Kazanma Amacına Erişim Düzeyi (Sivas İli Örneği) | Ulusal | YİĞİT YASİN | Eskiyeni | 40 | http://dx.doi.org/10.37697/eskiyeni.667837 | |
2019 | Din Öğretiminde Kültürel Aidiyet ve Sorumluluk Bilinci Kazanma Amacına Erişim Düzeyi Ölçeği: Geçerlik Güvenilirlik Çalışması | Ulusal | YİĞİT YASİN, KOCA Hüseyin Kasım | Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 12 | http://dx.doi.org/10.34085/buifd.634777 | |
2021 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Öğrencilere Problem Çözme Becerisi Kazandırma Yeterliği Üzerine Bir Alan Araştırması (Türkiye Örneği) | Uluslararası | YİĞİT YASİN | Dokuz Eylül Ünivesitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 53 | http://dx.doi.org/10.21054/deuifd.878017 | |
2021 | Öğrencilerin Dijital Ortamlar Üzerinden Yapılan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerine Yönelik Tutumları (Sivas Zara İlçesi Örneği) | Uluslararası | YİĞİT YASİN | Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 17 | http://dx.doi.org/10.34085/buifd.887742 | |
2018 | ÖĞRETMEN PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ KAZANDIRMA YETERLİĞİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK GÜVENİLİRLİK ÇALIŞMASI | Ulusal | YİĞİT YASİN | Adıyaman Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi İslami İlimler Araştırmaları Dergisi | 2 | 4 | https://dergipark.org.tr/en/pub/iiad/issue/62686/947941 |
2021 | KÜLTÜREL MİRAS ÖĞRETİMİ BAĞLAMINDA AHİLİK: DİN EĞİTİMİ PERSPEKTİFİNDEN BİR DEĞERLENDİRME | Uluslararası | YİĞİT YASİN | Bilimname | 46 | http://dx.doi.org/10.28949/bilimname.973196 | |
2021 | Eğitimde Kültürel Spor Ahlakı Bilinci Kazanma Amacına Erişim Düzeyi Ölçeği: Geçerlik Güvenirlik Çalışması | Ulusal | YİĞİT YASİN | Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 8 | 2 | http://dx.doi.org/10.17859/pauifd.962966 |
2022 | Beş Vakit Namazın Öğretimiyle İlgili Ders İçeriklerinin Değerlendirilmesi | Ulusal | YİĞİT YASİN | Tetkik | 1 | http://dx.doi.org/10.55709/tetkikdergisi.5 | |
2019 | ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ MESLEK DERSLERİ ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ KAZANDIRMASI AÇISINDAN ANALİZİ | Ulusal | YİĞİT YASİN | İslami İlimler Araştırmaları Dergisi | 6 | https://dergipark.org.tr/en/pub/iiad/issue/61992/928055 | |
2019 | MODERN ÇAĞDA GENÇLİK VE DİN EĞİTİMİ | Ulusal | YİĞİT YASİN | The Journal of Social Sciences | 41 | http://dx.doi.org/10.29228/sobider.32607 | |
2023 | Ortaöğretim Öğrencilerinin Hayatın Anlamına Yönelik Tutumları: Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Diğer Lise Öğrencileri Arasında Bir Karşılaştırma (Erzurum İli Örneği) | Ulusal | ÇOLAK VEYSEL, YİĞİT YASİN | Marifetname | 10 | 1 | http://dx.doi.org/10.47425/marifetname.vi.1276513 |
2023 | Yüksek Din Öğretiminin Manevi Sağlık ve Hayata Yönelim Üzerine Etkisi: Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği | Uluslararası | YİĞİT YASİN | Harran İlahiyat Dergisi | 50 | http://dx.doi.org/10.30623/hij.1325238 | |
2023 | Takva Ölçeği: Geçerlik Güvenirlik Çalışması | Uluslararası | YİĞİT YASİN, ACAR TUBA | Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 22 | http://dx.doi.org/10.34085/buifd.1384103 |
22222
Yıl: | Bildiri Başlığı | Kapsam: | Yazar(lar): | Etkinlik Adı: | Link: |
---|---|---|---|---|---|
2021 | Beş Vakit Namazın Öğretimiyle İlgili Ders İçeriklerinin Değerlendirilmesi | Ulusal | YİĞİT YASİN | TÜRKİYE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU | https://yayin.okuokut.org/okuokut/catalog/book/978-605-74416-4-5 |
2021 | Modern Çağda Gençlik Problemleri ve Din Eğitimi | Uluslararası | YİĞİT YASİN | ULUSLARARASI İSLAM, MODERNİTE VE GENÇLİK SEMPOZYUMU | |
2020 | Erken Çocukluk Döneminde Kültürel Değerlerin Öğretimi | Uluslararası | YİĞİT YASİN | Uluslararası Erken Çocukluk Dönemi Din- Ahlak- Değerler Eğitimi ve Sorunları Sempozyumu | http://cundatoplantilari.balikesir.edu.tr/index.php/3-toplanti-2020/ |
22222
Yıl | Kitap Adı | Bölüm: | Katkı Düzeyi: |
---|---|---|---|
2021 | İSLAM, MODERNİTE VE GENÇLİK | Modern Çağda Gençlik Problemleri ve Din Eğitimi | Bölüm(ler) |
2021 | DİN ÖĞRETİMİNDE YAŞAM PROBLEMLERİNİ ÇÖZME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ | Tümü | |
2021 | Pandemi Sürecinde Aile Olmak 1 | Ailede Sorumluluk: Koronavirüs (Covid-19) Salgını Sürecinde Manevî İyi Oluşa Katkısı Açısından Bir Değerlendirme | Bölüm(ler) |
2021 | Pandemi Sürecinde Aile Olmak 1 | Ailenin Problem Çözme Eğitimi: Koronavirüs (Covid-19) Salgını Sürecinde Artan Aile Problemleriyle Maneviyat Destekli Başa Çıkmanın İmkânı | Bölüm(ler) |
2022 | MANEVİYAT EĞİTİMİ (Manen Güçlenmenin Yollarını Aralayan Dinî, Manevi, Tasavvufi, Psikolojik ve Pedagojik Bir Değerlendirme) | Tümü | |
2024 | Din Öğretimi Özelinde EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Tümü |
22222
Yıl | Tez Adı | Yazar: | Tür: | Durum: |
---|---|---|---|---|
2021 | Katolik kilisesinde ruhbanlık anlayışı | ÖNDER KAYA | Yüksek Lisans | Tamamlandı |
2022 | Anadolu imam hatip lisesi öğrencilerinin dinler tarihi dersine yönelik tutumları | FATMA ŞEKER | Yüksek Lisans | Devam Ediyor |
2022 | Hristiyan Mezheplerinde Meryem'e Bakış | ESMA ERYILMAZ | Yüksek Lisans | Devam Ediyor |
2023 | Ortaöğretim öğrencilerinin hayatın anlamına yönelik tutumları: Anadolu İmam Hatip Lisesi ve diğer lise öğrencileri arasında bir karşılaştırma (Erzurum ili örneği) | VEYSEL ÇOLAK | Yüksek Lisans | Tamamlandı |
2022 | Yüksek Din Öğretiminin Tüketim Ahlakı Kazandırmaya Etkisi ( Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği) | FATİH GENCER | Yüksek Lisans | Devam Ediyor |
2022 | Nurettin topçu'ya göre eğitim ve kültürel değerlerin öğretimi | MAZLUM ÇUKU | Yüksek Lisans | Devam Ediyor |
2022 | Din Eğitiminin Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeyine Etkisi (Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği) | UDAY DÖNDER | Yüksek Lisans | Devam Ediyor |
2022 | Değerler Eğitimi Bağlamında Anadolu Masalları : Anadolu Masalları Eğitim Seti Üzerine Bir İnceleme | İNCİNUR EROĞLU | Yüksek Lisans | Devam Ediyor |
2022 | Ortaöğretim Öğrencilerinin Tevekkül Anlayışına Yönelik Tutumları: Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Diğer Lise Öğrencileri Arasında Bir Karşılaştırma (Kahramanmaraş İli Örneği) | MEHMET SALİH ERYILMAZ | Yüksek Lisans | Devam Ediyor |
2022 | Aileden Ayrı Yaşamanın Lise Öğrencilerinin Ahlaki Olgunluk Düzeylerine Etkisi: Yatılı ve Gündüzlü Öğrenciler Arası Bir Karşılaştırma (Iğdır İli Örneği) | BERİTAN BULUT | Yüksek Lisans | Devam Ediyor |
2022 | İMAM HATİP ORTAOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ROL MODEL TERCİHLERİ ( AĞRI İLİ ÖRNEĞİ) | ZEYNEP NUR KAYHAN | Yüksek Lisans | Devam Ediyor |
2024 | Suça Bulaşma Eğilimini Önlemede Din Eğitiminin Fonksiyonelliği: İlahiyat Fakültesi Öğrencileri ve Diğer Erkek Öğrenciler Arasında Bir Karşılaştırma( Iğdır İli Örneği) | MELEK DEME | Yüksek Lisans | Devam Ediyor |
2023 | Ortaöğretim Öğrencilerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersine Yönelik Tutumları ile Manevi İyi Oluş Düzeyleri Arasındaki İlişki | TAHİR AKIŞ | Yüksek Lisans | Devam Ediyor |
2024 | YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİNİN MANEVİYAT VE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK ÜZERİNE ETKİSİ (IĞDIR ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ) | İBRAHİM BİLDİK | Yüksek Lisans | Devam Ediyor |
2024 | Yüksek din öğretiminin takvalı bireyler yetiştirme açısından fonksiyonelliği (Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi örneği) | TUBA ACAR | Yüksek Lisans | Tamamlandı |
2024 | Öğretmen Adaylarının Merhamet Düzeylerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi: Iğdır İlahiyat Fakültesi Örneği | BÜŞRA BOZKURT | Yüksek Lisans | Devam Ediyor |
22222
Akademik Yıl | Ders Adı | Eğitim Düzeyi: |
---|---|---|
2021-2022 | UZMANLIK ALAN DERSİ | Yüksek Lisans |
2021-2022 | BİTİRME ÖDEVİ | Lisans |
2021-2022 | DİN ÖĞRETİMİ TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI-I | Yüksek Lisans |
2021-2022 | GÜNÜMÜZ DİN EĞİTİMİ MESELELERİ-I | Yüksek Lisans |
2021-2022 | DİN EĞİTİMİNİN TEORİK TEMELLERİ | Yüksek Lisans |
2021-2022 | ÖĞRETİM TEKNİKLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME | Lisans |
2021-2022 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Lisans |
2020-2021 | UZMANLIK ALAN DERSİ | Yüksek Lisans |
2020-2021 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | Lisans |
2020-2021 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Lisans |
2022-2023 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I | Lisans |
2022-2023 | DİN EĞİTİMİNİN TEORİK TEMELLERİ | Yüksek Lisans |
2022-2023 | BİTİRME ÖDEVİ-I | Lisans |
2022-2023 | GÜNÜMÜZ DİN EĞİTİMİ MESELELERİ-I | Yüksek Lisans |
2022-2023 | DİN EĞİTİMİ | Lisans |
2022-2023 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | Lisans |
2021-2022 | BİTİRME ÖDEVİ 2 | Lisans |
2021-2022 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | Lisans |
2021-2022 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Lisans |
2021-2022 | REHBERLİK | Lisans |
2021-2022 | KÜLTÜREL DİN PEDAGOJİSİ | Yüksek Lisans |
2021-2022 | DİN ÖĞRETİMİ TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI-II | Yüksek Lisans |
2021-2022 | GÜNÜMÜZ DİN EĞİTİMİ MESELELERİ-II | Yüksek Lisans |
2022-2023 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ | Lisans |
2022-2023 | KÜLTÜREL DİN PEDAGOJİSİ | Yüksek Lisans |
2022-2023 | BİTİRME ÖDEVİ 2 | Lisans |
2022-2023 | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Lisans |
2022-2023 | GÜNÜMÜZ DİN EĞİTİMİ MESELELERİ-II | Yüksek Lisans |
2022-2023 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-II | Lisans |
2023-2024 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | Lisans |
2023-2024 | DİN EĞİTİMİ | Lisans |
2023-2024 | GÜNÜMÜZ DİN EĞİTİMİ MESELELERİ-I | Yüksek Lisans |
2023-2024 | DİN EĞİTİMİNİN TEORİK TEMELLERİ | Yüksek Lisans |
2023-2024 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I | Lisans |
2023-2024 | BİTİRME ÖDEVİ-I | Lisans |
22222
Ders Adı | 1. Hafta: | 2. Hafta: | 3. Hafta: | 4. Hafta: | 5. Hafta: | 6. Hafta: | 7. Hafta: | 8. Hafta: | 9. Hafta: | 10. Hafta: | 11. Hafta: | 12. Hafta: | 13. Hafta: | 14. Hafta: |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
DİN EĞİTİMİNİN TEORİK TEMELLERİ | ||||||||||||||
GÜNÜMÜZ DİN EĞİTİMİ MESELELERİ-I | ||||||||||||||
DİN ÖĞRETİMİ TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI-I | ||||||||||||||
UZMANLIK ALAN DERSİ |
22222
Proje Adı | Görev: | Tür: |
---|---|---|
Yüksek Din Öğretiminin Takvalı Bireyler Yetiştirme Açısından Fonksiyonelliği (Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği) | Yürütücü | Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi |
Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitaplarının Öğrencilere Yaşam Problemlerini Çözme Becerisi Kazandırması Açısından İncelenmesi | Danışman | TÜBİTAK PROJESİ |
İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenmeye Yönelik Tutumları (Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği) | Danışman | TÜBİTAK PROJESİ |
22222
Patent Adı | Buluş Sahipleri: | Kategori: | Kapsam: |
---|
22222
Yıl | Ödül Adı | Kurum: | Tür: | Açıklama: |
---|---|---|---|---|
2018 | TÜBİTAK DOKTORA BURSU | TÜBİTAK | Diğer |
22222
Kurum | Durum |
---|
22222
Tarih | Görev | Birim: | Bitiş Tarihi: |
---|---|---|---|
2022 | Öğretmenlik Uygulaması Fakülte Uygulama Koordinatörü | IĞDIR ÜNİVERSİTESİ | |
2021 | Anabilim Dalı Başkanı | IĞDIR ÜNİVERSİTESİ |